Zdrowe przepisy z marchewką

By 06:51




Marchew pochodzi podobno z Chin. Już kilka tysięcy lat temu jedli ją tam, nasiona rozsiał wiatr po świecie i tak trafiła ona wszędzie. Kto je marchewkę, ma piękną skórę. O zaletach marchwi nie trzeba chyba opowiadać, chyba każdy wie/zna. Jest bogatym źródłem witaminy A, która ma istotny wpływ na nasz wzrok. Marchewka reguluje również pracę żołądka i wątroby.

Marchewka została królową mojej kuchni przez ostatnie 2 dni. Z marchewkowej zabawy wyszło mi ciasto marchewkowe i zupa - krem, do stworzenia której zainspirowała mnie Paula z bloga One little smile.

Zupa wyszła świetnie, na prawdę nie spodziewałam się :) Bałam się, że zupa nie przypadnie w gusta innych, ale posmakowała wszystkim. Polecam zupę od serca, jet bardzo pożywna i idealna na chłodne, jesienne dni :)


Ciasto marchewkowe jest równie pyszne. Uwielbiam :) Dla mnie to stosunkowo nowe odkrycie, od niedawna pieczemy to ciasto. Korzystam z przepisu, który stworzyłam z inspiracji dwóch przepisów z domieszką własnej inwencji ;))

Ciasto:
3 jaja
150 ml oleju
200g cukru (szklanka, może być cukier biały lub brązowy)
2 szklanki startej marchwi
2 szklanki maki
2 łyżeczki płaskie sody
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki cynamonu
Sól – szczypta

Dodatki; ja stosuję: orzechy włoskie i laskowe, żurawinę wiórki kokosowe (nie umiem podać ilości, ja stosuję na oko a że lubię „na bogato” to stosuję sporo) 
 
 Ubijamy białka jajek, następnie dodajemy cukier, żółtka, olej i razem miksujemy.
Dodajemy do masy marchew, orzechy i inne dodatki i delikatnie łyżką mieszamy. 
Dodajemy przesianą mąkę, cynamon, sodę, proszek do pieczenia i sól. Mieszamy znów.  
Pieczemy godzinę w temp. 150 stopni – sprawdzone, idealnie się wypieka.

You Might Also Like

0 komentarze

Polecane strony